Pagina's

dinsdag 20 juni 2017

Borduren op een andere manier / Stitching in a different way.

Ik ben een nieuwe tak van borduren in gegaan. EN WAT IS HET LEUK!!!. 😍 
Ik noem het maar voor het gemak Industrieel borduren.
Het idee heb ik opgedaan bij dit blog:
Ik vond het zo geweldig dat ik het zelf ook wilde gaan proberen.. En de eerste twee resultaten zijn er: 
1. Dit rek heb ik gekocht bij de kringloopwinkel. Ik heb echt géén idee wat het rek eigenlijk voor moet stellen, maar het had gaatjes... Dus er kon op geborduurd worden.
Ik heb diverse kleuren wol in verschillende diktes van draad gebruikt... soms gebruikte ik maar één draad, dan weer twee, en ook een kleur in drie draadjes.
In het kader van industrieel borduren vind ik dit super geworden.
ENGLISH:
I've started a new soort of stitching. AND WHAT FUN IT IS!!!😍. I'll just call it industrial stitching.
I got the idea from this blog: 
I thought it was so wonderful that I wanted to try it myself and the first two results are here.
1. I bought this rack at a recyclestore. I have no idea actually, what this rack is... But it has holes, so I could stitch on it.
I used different thicknessess and colors of acrylic wool and used 1,2 and 3 threads together.
In nowadays industrial style, I find this truly amazing.
Foto is bij mijn moeder in d'r tuin / Picture has been taken in my mothers garden.
Wat kun je hiermee doen? Gewoon 2 L-vormige spijkertjes in de muur slaan en ophangen. Eventueel wat haken in het gaaswerk steken.. Heb je een ideale plaats om je sleutels kwijt te kunnen.
Je kunt hem ook horizontaal leggen... Haken erin doen en je hebt een kapstok... Variatie genoeg zou ik zeggen.. Ik vind het effect van de roos op het rasterwerk héél mooi geworden en het maakt van iets lelijks iets heel moois.
En zo voorkom je weer dat er een stukje afval op de vuilnisbelt terecht komt.. Want ja... Sorry dat ik het zeg... Maar een rek als dit is een wegwerp artikel.. Geen item wat in de winkel nog te koop hoort te zijn.
Maar nu wordt het alsnog een sierobject.
ENGLISH:
What can you do with this? Hammer some L shaped nails in the wall and hang this on it. If you wish you could stick some hooks in the rack and you would have an ideal place to keep your keys.
You could hang it horizontal.. Hooks in it and you have a coat rack.... Enough variaty to think about, I should say.
I find the effect of the rose on the rack gorgeous and it makes an ugly thing beautiful.
And in this way another piece of garbage on the big pile is avoided...Because... Sorry to say... this rack was officialy not really an item to sell in a store... More like a leftover of something.
But now it is an ornament of beauty.

Nummer 2:  Een Feyenoord barbecuepannetjeslamp 😁 
Ik had geen idee dat er barbecuepannen bestonden, maar goed... Het is een pan vol met gaatjes dus die kunnen geborduurd worden.  Hang het aan de muur... Lampje erachter en je hebt een uniek lampje.

ENGLISH: 
A barbecuepanlamp...😁
I had no idea barbecuepans existed, but whatever...
It is a pan full of holes, so they can be stitched.
Hang it on the wall...Place a lamp behind it and you will have a unique lamp.
I stitched the logo of Feyenoord on it.. Dutch soccerchampion.
Dit is een hobby die jullie regelmatig terug zullen zien bij mij.. Ik vind het geweldig om te doen.
Tot de volgende keer weer.

ENGLISH:
This is a hobby you will read about here regularly.. I adore doing this..
See you all next time.

6 opmerkingen:

  1. Wat Suupergaaff geworden..leuk om weer een nieuwe uitdaging te hebben..je moeder heeft een mooii hoekje daar in de tuin!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haar hele tuin zit zo in elkaar.. En eigenlijk de binnenkant van haar huis ook haha... Ze is gek op die stijl. Ik vond het rek ook geweldig mooi geworden.. Het was eigenlijk maar een gek, stom rekkie... Nu is het een mooi rekkie haha

      Verwijderen
  2. Lekker creatief bezig. Leuk. De roos is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik vond die roos ook erg mooi. Ik ga hem zeker nog een keer ergens anders op gebruiken.

      Verwijderen
  3. Thanks for sharing nice information with us. i like your post and all you share with us is uptodate and quite informative, i would like to bookmark the page so i can come here again to read you, as you have done a wonderful job. Most of the people like to travel, the American Express credit card Numbers that we generate resemble the travel cards.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is my first time visit to your blog and I am very interested in the articles that you serve. Provide enough knowledge for me. Thank you for sharing useful information. Skindex

    BeantwoordenVerwijderen