Pagina's

zondag 16 november 2014

Bloemetjes / Flowers

Ik ben weer een stukje opgeschoten met mijn bloemetjes werk. Wat wordt ie schitterend en hij is zo'n plezier om te maken. Veel vrolijke kleurtjes en veel stiksteken. Ik vind zelf stiksteken leuk om te doen.

Vaak hoor ik mensen zeggen dat ze dat verschrikkelijk vinden. Ik begrijp dat niet helemaal want het maakt het werk nog meer "af".

ENGLISH:
I have done a bit on my flower work. It's becoming SO gorgeous and it's such fun to make. Lots of cheerful colors and even more backstitches. I love doing backstitches.

I often hear people say the hate backstitches. I don't get that because it "finishes" the work so much more.

Eén hoek is nu voor het grootste deel klaar.
Ik was bang dat dat moeilijke technieken zouden zijn, maar het is allemaal doodsimpel. Alleen de boogjes aan de buitenkant zijn een beetje tricky met die lange steelsteken en de franse knoopjes. Daar moet ik toch wel goed op letten dat de steken niet te los en ook niet te strak worden.
ENGLISH:
One corner is now done for the biggest part.
 I was a bit afraid that the stitches were made in difficult techniques, but they are all very simpel.
Just the bows on the outside are a bit tricky with these long stitches and french knots.
I have to check that the stitches are neither to slack or to tight.
DETAILS VAN DE RAND
DETAILS VAN DE RAND

Ik ga er nog een poosje mee door. Ik zou het wel leuk vinden om eens wat uit mijn rotatie te halen zodat ik weer met wat nieuws kan beginnen.

ENGLISH:
I will go on with it for a while. I would love to get something out of my rotation, so I can start another one.

Tot de volgende update weer.

See you again in next update.


3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig werk! en je hebt wel gelijk. Stiksteekjes maken het natuurlijk af. Maar het maakt wel uit bij welk werk hoor, soms is het best heel vervelend om te doen.
    Mooi die steken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt super mooi. Vooral door die aparte steekjes.

    BeantwoordenVerwijderen