Pagina's

maandag 4 augustus 2014



Grieks borduurwerk en andere dingetjes / Greek stitchwork and other things

De week van het Griekse borduurwerk is weer geweest. En daar ben ik dus ergens wel blij mee want ik begon behoorlijk moeie ogen te krijgen. Dit is niet echt langdurig vol te houden al die priegelsteken, dus heb ik deze week maar een beetje gevarieerd met werk.


ENGLISH:
The week of the Greek stitchwork has past again. I am actually happy with that, because I was getting very tired eyes. It is very hard to do these tiny stitches constantly, so I had some variety this week.
De wereldbol begint al aardig te vorderen. Maar het is ZO moeilijk. Vooral de witte en heel licht grijze steekjes. Die zijn haast niet te zien tegen het doek aan. Ik kan alleen aan het patroon zelf zien of er bepaalde steekjes niet zijn gedaan. Op het werk is dit niet te ontcijferen.  Het is dan ook een hele studie om uit te vinden waar die steekjes dan zitten. Ik ga dan af op omliggende donkere kleuren waarvan ik weet welk teken ze hebben.
ENGLISH:
The globe is getting into shape. But it's SO difficult.. Especially the white and very light grey stitches. They are hardly visible on the cloth. I can only see on the pattern itself if certain stitches are done or not. It's absolutely not visible on the work. I really have to "study" the stitchwork to find out where the stitches are going to be. I use darker colors of which I now which signs they have as a guideline.
Engel rechts geizcht klaar / Angel right face ready



Engel links / Angel left
Het is moeilijk om  te doen. Ik heb zoveel mogelijk gedaan in daglicht, buiten. Ik heb namelijk een nogal donker huis. Binnenshuis moet ik mijn halogeen lamp op zijn hoogst zetten om iets te zien. Ook gedurende de dag.
En daarom, om mijn ogen wat rust te geven heb ik zitten breien aan een trei waar ik een tijd geleden aan begonnen ben.
Maar ik twijfel er aan of ik hem ooit echt zal kunnen dragen. Ik ben namelijk in een rap tempo gewicht aan het verliezen.

ENGLISH: 

It's difficult to do. I have done as much as possible in daylight, outside, because I have quite a dark house. In the house I have to put on my halogen lamp at its highest to see something. Also during the day.
And therefore, to give my eyes some rest I have been knitting a bit on my sweater I started some time ago.
Although I wonder if I am really going to be able to wear it. I am losing weight rapidly, so..

En deze week, om weer een beetje lief voor mijn ogen te zijn ga ik weer aan de Chinees
And this week, to be a little kind to my eyes it's Chinese time again.

Ik was van de week nog even een beetje wezen wandelen om te genieten van het warme weer..
En dat deze geit ook... Lekker genieten van het warme weer in een drinkbak.

This week I had been walking for a while to enjoy the warm weather..
And this goat was enjoying it to... Enjoying the weather in a drenktrog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten