Pagina's

maandag 17 februari 2014

Mijn eerste geverfde kast / My first painted cabinet.

Dit is een leuk verhaal. Tenminste, voor mijn blog... Voor mijn portemonnee wat minder leuk haha.

Ik had dit kastje te koop staan op de Marktplaats. Ik wilde er zo rond de 70 euro voor hebben.
Dat kwam er niet van. De biedingen eindigden rond de 40 euro.. 
Dat vond ik erg weinig en ik moest toch een kastje hebben voor in de tuin, voor mijn gereedschap. En dan kan ik wel een kastje kopen, maar ik had ook deze staan.
Zo gezegd zo gedaan.... Ik naar de bouwmarkt voor een blik verf.
Nou!!! Toen was ik eigenlijk al gewaarschuwd. De kast had 3 a 4 lagen verf nodig om volledig beschermd te zijn.
En aangezien ik, met mijn verfervaring, gigantisch met verf aan het smijten ben geweest, heeft me dat dus 5 blikken verf gekost รก € 31,00 per stuk!!!  Het heeft me dus € 150,00 aan verf gekost, omdat ik dus € 40,00 te weinig vond voor het kastje.... 

Waaaaah....... Nou, ik heb in ieder geval een chique kastje in de tuin.
Hij is geverfd met transparante verf van het merk Wyzonol in de kleur Noten... 
Je kunt dus zien dat ik niet goed bezig ben geweest, want van het hele transparante is niks meer terug te vinden...
Oh ja!!! Heb ik er al bijgezegd dat het merendeel van het tuingereedschap niet in de kast past????


ENGLISH: 
This is a nice story. Well.... for my blog it is, but not so much for my wallet haha.
I had this cabinet for sale on an advertising site. I wanted 70 euro's for it.
It never came close, the bidding stopped at 40 euro's.
I didn't think that was enough, and I needed a cabinet in my garden anyway, for all the garden tools.. I could buy a cabinet for in the garden, but I had this one already.
So I went to the Home Depot for a can of paint.

And this was the first point that I got my warning!!! The cabinet needed at least 3 to 4 layers of paint to be fully protected.
Me, with al my painting "experience" started throwing around with paint, and it costed me 5 cans of paint which were € 31,00 per can... Is € 150,00 of paint, because I thought that getting € 40,00 for the cabinet was not enough!!!!

Waaaaah...... Well, at least I got me a chique cabinet in my garden.
It is painted with transparant paint of the brand Wyzonol, color walnut.
Here you can see, that I did everything wrong, because there is nothing transparant about this painted cabinet....
Oh yeah...... Did I tell you that most of my gardentools did not fit in the cabinet????











Nou, het kastje is best aardig geverfd moet ik zeggen. Zeker voor een eerste meubelstuk.
Hij heeft een goeie dikke jas aan en kan voorlopig buiten overleven.

ENGLISH:  Well, the cabinet is nicely painted. I am quite satisfied for a first painted piece of furniture..
It's got a nice thick coat and it can survive outside for a while.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten